billede_af_bogstaverne_a_n_g_s_t_haengt_pa_toerresnor_med_groen_baggrund

Temaften om angst - i samarbejde med PsykInfo Midt

24.02.22
En oplysende temaaften om angst for alle interesserede / entré: 50.-

Angst er en naturlig følelse, som vi alle kender. Men for ca. hver femte dansker vil angsten, på et tidspunkt i deres liv, blive så stor, at de vil få stillet en angstdiagnose. Den vil fylde så meget, at det har konsekvenser for deres måde at leve på.
Angsten kan komme til udtryk på mange måder og i forskellige former. Nogle af de mest almindelige angstlidelser er; socalforbi, agorafobi, enkeltfobi, panikangst, ge-neraliseret angst og OCD.
Heldigvis findes der hjælp og gode behandlingsmuligheder.
På aftenen vil der være oplæg fra en psykolog, som vil fortælle om angsten, hvad der sker i kroppen og om behandlingsmuligheder. Der vil desuden være et personligt oplæg om livet med angst.
OPLÆG VED:
Asger Graversen - Psykolog ved klinik for PTSD og angst, Enhed for OCD og angst på Aarhus universitetshospital.
Anton Primdal - Ambassadør for EN AF OS.

Materialer