billede_af_bogforsider_og_smilende_kvinde

Litteratur

UDSAT T. 2023: Historiske romaner - Mød forfatteren Pernille Juhl

12.10.22
Forfatteren fortæller om sine historiske romaner bl.a.´Sara og August´, ´Helenes krig´o.a.,

Bøgerne tager  alle udgangspunkt i Sønderjylland, men  bringer også læserne til København og Berlin. Publikum kommer først på en spændende tidsrejse i landsdelen, og hører blandt andet om tiden under Første Verdenskrig (1914-1918), hvor forfatterens farfar var en af dem der måtte kæmpe for tyskerne.

Pernille Juhl er født i Sønderborg, og er ud af en stor sønderjysk familie. Hun vil fortælle både om sine bøger og sit forfatterskab, og der bliver rig lejlighed til at stille spørgsmål under og efter foredraget.

Efter foredraget inviterer Lene Bjørn interesserede til at være med i en kommende læsekreds med bøger, der tager læseren på rejse i Danmarkshistorien

Materialer