Billedet forestiller Vilter Ørngot på Brande bibliotek.

Kom på eventyr om natten på Brande Bibliotek.

15.02.22
Kom på eventyr med Vilter Ørngot på Brande Bibliotek.

At give børn lysten til at læse er den største gave. Derfor har Brande Bibliotek indgået et samarbejde med forfatterne bag vilter.dk, så det bliver sjovere for forældre at læse historier højt – og så børnene faktisk har lyst til at lytte eller læse selv.

Det sker med personliggjorte historier, hvor barnet får hovedrollen – sammen med verdens bedste drømmepilot, Vilter Ørngot. Han kan få alting til at ske med sine drømmebolsjer, og derfor går det ikke stille af sig, når figurerne fra bøgerne bliver levende om natten på Brande Bibliotek. De beder dit barn om hjælp til at besejre den sorte heks, og så går det vildeste eventyr ellers i gang.

Du får tilsendt de tre historier med e-mail, når du udfylder formularen på vilter.dk/brandebibliotek. Det er helt gratis og uforpligtende. Den første historie får du med det samme. Du kan både læse dem højt eller lade dit barn læse selv. De er skrevet som godnathistorier, så det kan meget vel være, at putteritualet nu bliver både sjovere og kortere. Efter historien kan I høre Vilters skønne godnatmelodi. Så er der ikke langt til drømmeland!