Logo af ereolen og filmstriben

Få mere ud af eReolen og Filmstriben

Af Anonym (ikke efterprøvet)
17.12.20
I denne mørke tid, hvor det meste lukkes ned, er det glædeligt at kunne præsentere en god nyhed.

Ikast-Brande Bibliotek har i 2021 hævet kvoten for hvor stort et antal af lyd- og e-bøger, vores lånere kan hente hver måned fra eReolen. Ved årsskiftet blev antallet hævet til 8 for lydbøger og 8 for e-bøger. Rækker det ikke med det forhøjede antal for den enkeltes læse/lyttelyst, synes vi også, at det er værd at huske, at der er ”Ekstra lån – Titler du altid kan låne,” på eReolen. Det betyder, at titlerne  kan lånes, selvom du måske har opbrugt din lånekvote kvote for indeværende måned. Find eReolen her.

Det skal heller ikke glemmes, at Biblioteket også laver ”Take-Away”, som du trygt kan hente. Gå ind på ikast-brandebibliotek.dk og bestil materialer, som du herefter kan afhente på Ikast eller Brande Bibliotek, når du får besked.

Er du i tvivl om, hvad du selv skal læse, eller vil bare have fat i noget læsning for børnene eller dig selv, så ring eller kom forbi!  Vi giver os gerne i kast med at søge at inspirere og selvfølgelig  reserverer vi og sætter til afhentning.

En sidste god nyhed er, at kvoten også hæves på bibliotekernes filmtjeneste Filmstriben.dk.  Den er i 2021 hævet fra de nuværende tre til fem titler.  Det er måske ikke nok til børnene, men så kan jeg anbefale at bruge filmcentralen.dk. Her finder du gode film til børn under skolealderen, spændende dokumentarfilm og kortfilm for større og voksne, som du ikke finder andre steder.