Billedet viser teksten ”Dekameron 2021 100 historier” hvoraf en gammel illustration af bogen fylder det første nul i 2021.

Gratis livestream med Svend Åge Madsen

08.05.21
Oplev forfatter Svend Åge Madsen i samtale med Kultur- og Biblioteksleder Martin Lundsgaard-Leth i de smukke omgivelser på Palsgaard Skovmuseum.

Svend Åge Madsen er en af Danmarks største nulevende forfattere og har siden sin debut i 1963 udgivet en lang række anerkendte værker. Som en del af litteraturprojektet DEKAMERON 2021 skal han skrive 10 litterære tekster til Dekameron 2021 antologien, der består af 100 fortællinger om en periode i verdenshistorien - fortalt fra Midtjylland. Svend Åge Madsens 10 litterære tekster vil hente inspiration fra 10 udvalgte corona-historier skrevet af borgere fra Ikast-Brande området.

Hør Svend Åge Madsens tanker om borgernes historier og om at skrive om samtidens globale corona-pandemi. Få et indblik i, hvordan han vil videreudvikle historierne til litterære tekster om en tid, vi aldrig glemmer. Forud for livestreamingen har Svend Åge Madsen været til middag med de 10 historiefortællere, hvor han er blevet klogere på de enkelte historier, og hvordan han vil bruge dem i sit videre litterære arbejde.

Hele herligheden kan streames på Facebook lige her torsdag d. 10. juni kl. 20-20.45