Billedet er et portræt af forfatteren Jesper Stein.

Jesper Stein modtager Læsernes bogpris 2021

13.04.21
Jesper Stein modtog Læsernes bogpris for bogen ”Rampen” i torsdags da det Bibliotekspolitiske Topmøde blev holdt digitalt.

Tre ugers afstemning er nu slut, og interessen for at deltage var stor. Opløbet blev tæt, men til sidst stod det klart, at Jesper Steins selvbiografiske roman ”Rampen” nu kan kåres som vinderen af Læsernes bogpris 2021.

Rampen er en romanbiografi om Jesper Stein, og i særdeleshed om hans forældre, deres skilsmisse og de voldsomme konsekvenser, den får. En roman, der med sin ærlige nerve vil appellere bredt til læsere, både dem, der kender Jesper Steins krimier om vicepolitikommissær Axel Steen og dem, som ikke har læst noget af forfatteren indtil nu.

10 danske kvalitetsudgivelser fra 2020 var nomineret til Læsernes bogpris 2021. Bibliotekarer fra hele landet har bl.a. på baggrund af meldinger fra læserne været med til at udvælge de nominerede i samarbejde med nomineringskomiteen, som udgøres af Danmarks Biblioteksforening og Litteratursiden.

Lyst til at bestille en af Jesper Steings bøger eller en af de andre bøger på listen? Det kan du gøre på siden hernede eller ved at kontakte os.