Sommerbogen - Læs og vind i din sommerferie!

07.06.22
De Danske Børnebiblioteker inviterer endnu en gang børn i alderen 6-15 år til at deltage i Danmarks største læsekonkurrence, Sommerbogen 2022.

Man kan deltage i Sommerbogen fra den 10. juni til den 22. august, og det er nemt at deltage: Hent et udfordringsark på dit lokale bibliotek, læs en masse gode bøger hen over sommeren, og vær med i konkurrencen om fede præmier. Hovedpræmien er: Tøm en boghandel på 5 minutter!

Hvad kan man vinde?

Alle deltagende børn er med i lodtrækningen om 3 hovedpræmier, som er at tømme en boghandel på 5 minutter. Alle der gennemfører får en boggave (vælg selv mellem alle de gode præmiebøger), og deltager i lodtrækningen om ekstrapræmier. Hent en startpose på biblioteket med udfordringsark, bogmærker og andet godt.

Sådan gør du

• Hent et udfordringsark på biblioteket fra den 10. juni eller find det her
  • Læs, eller lyt til, 3 bøger og løs 10 af læseudfordringerne
  • Udfyld de 3 anmeldelseskort på bagsiden af udfordringsarket
  • Aflever det udfyldte udfordringsark på dit lokale bibliotek senest den 22. august
  • Du er nu med i lodtrækningen om de 3 hovedpræmier

Hvem står bag Sommerbogen?

Bag konkurrencen står De danske Børnebiblioteker, der arbejder for Sommerbogens fornemmeste opgave, nemlig at tilbyde børn en masse spændende litteratur i den lange sommerferie - og styrke læselyst og læseglæde.

Hvad skal du læse?

Se børnebibliotekarernes anbefalinger af de bedste bøger her. Du kan også finde masser af inspiration til lydbøger og e-bøger på eReolen Go og selvfølgelig kan du altid få vejledning og gode læsetips på dit lokale bibliotek.

Læs mere om Sommerbogen på Bibliotekernes Læsespor.

Rigtig god læselyst!

Oprindeligt skrevet af kan, Gentofte Bibliotekerne.