billede_af_Anne-Cathrine_Riebnitzsky

Lokalitet
Nørre Snede Bibliotek
Arrangører
Nørre Snede Bibliotek, Ikast-Brande Bibliotek, Nørre Snede kultur og biblioteksforening
For voksne
Foredrag & debat

Mød forfatteren Anne-Cathrine Riebnitzsky

17.11.21
Kom og vær med når den populære forfatter fortæller om sig selv, sine bøger og sætter fokus på sin nyeste bog

Til efteråret 2021 udkommer Anne-Cathrine Riebnitzskys historiske roman Vindens Port. Kom og hør mere om bogen og Anne-Cathrine.
Vindens Port foregår i årene op til 1341 i det sydlige Spanien, hvor vi følger en muslimsk borgherre med tre meget forskellige hustruer og et særligt tag på heste. Borgen ligger på en klippetop, der er kendt i hele den arabiske verden og Andalusien er så rig, at når man i vore dage på arabisk kalder noget al-Andalus er det for at indikere, at det er særlig fint eller luksuriøst. Pilgrimsrejser medfører en rivende udvikling og videnskab er i højsædet. Men nordfra presser den kristne invasion sig på.

Anne-Cathrine var som 15 årig udvekslingsstudent i den lille spanske by Alcalá la Real, hvor romanens handling udspiller sig. Et gensyn med hendes spanske værtsfamilie og byen, hvor middelalderfæstningen i dag er genopført, bragte hende på sporet af denne roman.

Udover sit forfatterskab er Anne-Cathrine Riebnitzsky specielt kendt som kvinden med fokus på undertrykte kvinder i den krigshærgede Helmand-provins, hvor hun har gjort et fantastisk arbejde for den demokratiske udvikling. Læs mere om hende på litteratursiden.dk

Pladsbillet kræves

Arrangementet afholdes under til enhver tid gældende coronarestriktioner