billede_af_verdensmaalgavl_i_Skjern

Target
For alle
Udstilling

Verdensmålsgavlene præsenteres som en udstilling på Ikast Bibliotek fra tirsdag 9. maj – 20. maj.

09.05.23 - 20.05.23
Verdensmålsgavlene udstilles i Ikast. FN’s 17 verdensmål er udført som gavlkunst på 17 gavle i ni kommuner og 17 gavlbyer.

Det er en samlet historie om globale udfordringer, der bliver en del af borgernes hverdag i bybilledet.
Nu præsenteres alle 17 gavlværker i en fælles udstilling, hvor hvert værk er fotograferet og gengivet på træprint i 80x80 cm.
Ved åbningen torsdag 9. maj kl. 15.30-16.45 vil kulturkonsulent Carsten Jensen fortælle om kunstprojektet ’Verdensmålsgavlene 17gavle.dk’ – og der vil blive afholdt en lille workshop for børn, forældre og bedsteforældre. Alle er velkommen.

Fotos:

Verdensmålsgavlen i Skjern med titlen ’Lysbærende træ’ af kunstneren Anna Rosa Hiort-Lorenzen.
Værket er skabt i et relief med farvet beton og fosforescerende materialer.
I dagslys ses værket i blå nuancer med snoede grene, I mørket tegnes der et grønt lysende rodnet.
Fosforescerende materialer opsamler lys i løbet af dagen og afgiver lys i mørke.Værket er er undersøgelse af og om vi kan bruge, naturens egne lyskilder som belysning.
Med verdensmålsgavlen ’Lysbærende træ’ håber Anna Rosa at starte en samtale om fremtidige lyskilder i vores byrum.