IT-hjælp til virksomheder og foreninger

Fra d. 1. nov. 2013 skulle alle virksomheder og mange foreninger bruge nettet i kommunikationen med det offentlige. Har du ikke lært det endnu, så bestil en tid på biblioteket så vi kan hjælpe dig.

Papirskemaer, konvolutter og frimærker vil fremover være et overstået kapitel.
Nu skal du bruge internettet, når du f. eks. skal indberette moms, starte virksomhed og ændre virksomhedsoplysninger eller sende en faktura til en offentlig myndighed.

Senest 1. november 2013 skulle virksomheden have oprettet en digital postkasse.

Hvis du ikke ved, hvordan du skal gøre, kan du stadig hente hjælp på biblioteket.
Kontakt Ikast-Brande Bibliotek og hør nærmere om tilbuddet og reserver en tid - så er du godt i gang.
Kontakt: Line Thorup Vendelbo - tlf. 9960 5136

Biblioteket har lang erfaring med at vejlede borgere uden it-erfaring. Nu kan små ikke-digitale virksomheder også få hjælp på biblioteket.

Hvis du endnu ikke er så fortrolig med digital selvbetjening, kan du få personlig vejledning på biblioteket.

Biblioteket hjælper dig med at:

• Komme i gang med at bruge en computer
• Få adgang til selvbetjening på nettet med en personlig elektronisk underskrift (NemID medarbejdersignatur)
• Give fuldmagt til din revisor, bogholder eller andre der ordner papirarbejdet for din virksomhed
• Modtage post som det offentlige sender til din forening eller virksomhed via den digitale postkasse.
• Starte virksomhed og ændre oplysninger om virksomheden
• Sende elektronisk faktura til det offentlige
• Indberette moms
• Indberette syge- og barselsdagpenge.

Læs mere på www.virk.dk/bib