Bibliotekets læse-BINGO – 2021

Af Anonym (ikke efterprøvet)
07.01.21
Hvad er det nu for noget? Kort fortalt, så er det en konkurrence for voksne. I løbet af 2021 skal du læse 12 bøger, der passer ind i forskellige kategorier på en bingoplade. Du kan naturligvis også vælge at lytte til bøgerne, det er helt op til dig.

Hvad er kategorierne i 2021?

Dem får du her: Udgivet i 2021, En dansk forfatter, En bagside, der fanger, En forside, der fanger, Forelsket, En go’ gammel én, En biografi, Barndommen, En opklaring, Kønsroller, Sjov og ballade og Nummer 1. Kategorierne må fortolkes akkurat ligesom, du synes. Fx ”En forside, der fanger” behøves jo ikke være forsiden af en bog. Det kunne være en flot mand set forfra –heltinden ser prinsen komme ridende mod sig, det kunne være en husfacade, der tiltrækker opmærksomhed -–da han kørte ind i byen lagde han mærke til husene, de var alle tydeligt mærkede efter nattens bombardement eller det kunne såmænd være forsiden på sønnikes Anders And blad. Ingen af kategorierne behøver være mere konkrete, end du synes.

Hvordan gør jeg?

Du skal læse 12 bøger, der kan passe til kategorierne i felterne på bingopladen. Du vælger selv, hvordan du fortolker kategorierne. E-bøger og lydbøger tæller også, og du må indsende alle de bingoplader, du lyster. Jo flere indsendte, jo større chance for at vinde.
Download bingopladen fra vores hjemmeside eller hent den på biblioteket. Skriv forfatternavn og bogens titel i felterne på pladen. Én titel kan kun skrives i ét felt.
Hvis du mangler idéer til læsning, er du selvfølgelig altid velkommen på biblioteket, hvor vi gerne hjælper dig. Du kan også finde en masse inspiration på bibliotekets hjemmesiden.

Hvad kan jeg vinde?

Hovedpræmien er et Brande City gavekort eller et Vores Ikast Gavekort på 500 kr. Vinderen findes ved lodtrækning blandt alle, der har udfyldt hele pladen.
Vi trækker også lod om et ”godt kæmpet”-gavekort på 200 kr. Vinderen af hovedpræmien deltager ikke i ”godt kæmpet”-lodtrækningen.

Hvor og hvornår afleverer jeg bingopladen?

Konkurrencen varer hele 2021, så der er god tid. Vi skal blot have din udfyldte bingoplade i senest 11. januar 2022.
Du kan aflevere bingopladen til personalet på Brande, Ikast og Nørre Snede bibliotek eller du kan skanne den ind og sende den til: copet@ikast-brande.dk

Det med småt

For at deltage skal du være fyldt 16 år og have adresse i Ikast-Brande Kommune. Selvfølgelig skal du ligeledes være oprettet som låner på Ikast-Brande Bibliotek. Hvis der er under 20 deltagere forbeholder biblioteket sig ret til at aflyse konkurrencen.
RIGTIG GOD LÆSELYST!